Comunicare
Uncategorized

Ofer o oră de consultanță în comunicare în schimbul unei donații pentru KindMarket.ro

Îmi place să cred că ideile care pot schimba lumea, chiar și doar lumea din jurul tău, nu se blochează în zidul creat de vorbele oamenilor ce spun că este imposibil sau nu se poate întâmpla așa ceva în lipsa banilor. Am crescut cu vorba “dacă vrei, poți” și încă a rămas lipită de mine. Într-adevăr, era să renunț de multe ori anul ăsta, în special la KindMarket, ideea despre care o să vă povestesc mai jos. De ce? Pentru că nu am avut timp să mă ocup suficient de ea, pentru că tot au apărut lucruri noi care ne-au întârziat proiectul și ne-au schimbat ideea. Și, când vezi atâtea bețe în roate, te oprești în fața oglinzii și te întrebi: merită?

Cum a început KindMarket?

În luna aprilie toată gașca NO.MAD a rămas fără clienți și fără proiecte, așa că Alain, un prieten al comunității, ne-a sugerat să facem o platformă de barter. Mi-a vorbit despre idee vreo două săptămâni, apoi m-am pus la birou într-o zi și m-am întrebat: oare ce fac freelancerii din comunitate, oare ar avea nevoie de produsele și serviciile oferit de antreprenori în perioada asta? Și au avut. În aceeași după amiază am făcut logo-ul, am gândit conceptul pe larg, cum s-ar face înscrierea și care ar fi filtrul de selecție, am scris textele pentru landing page și asta a fost. Câteva ore mai târziu Kind Market era sus, la fel și landing page-ul unde freelancerii și antreprenorii se înscriau pentru a face schimb de servicii și produse. Am dat vestea mai departe în presă, la bloggeri, pe social media și, în prima săptămână, am avut peste 100 de înscrieri, la fel în a doua săptămână, apoi înscrierile au curs natural în fiecare săptămână. Îmi aduc aminte că, după ce am lansat ideea și ne-am trezit cu 100 de oameni în excel, nu știam ce să facem cu ei, nu ne gândisem prea mult la partea de implementare din spate. Primele 20 de match-uri le-am făcut în 3 ore, citeam pe rând fiecare descriere și încercam să găsesc similarități între oameni. Apoi au încercat și fetele, Anca și Lăcră, iar timpul a dovedit că Anca este cea mai pricepută la a face combinații între oameni. Și asta a fost, Anca a devenit între timp project manager pe KindMarket și regină la a-i combina.

16 aprilie – 4 noiembrie

  • 2.000 de match-uri realizate
  • 500 de înscrieri
  • 25 de specializări în servicii
  • 20 de nișe de business

Unde am ajuns acum cu ideea?

După ce am început să primim feedback de la oamenii înscriși și am văzut cum Kind Market poate fi un real ajutor pentru freelanceri și antreprenori, am început să căutăm sprijin să dezvoltăm o platformă automatizată care poate să facă față cifrelor în creștere de la săptămână la săptămână. Ne-am înscris la o competiție de business pentru tineri și, timp de patru luni am intrat în perioada de incubare. Cei de la Future Makers ne-au repartizat un mentor care să ne ajute să transformăm ideea într-un posibil start-up. Și iată-ne ajunse pe Zoom cu mentorul nostru din Macedonia, Miroslav, lucrând la Business Model Canvas pe KindMarket. Trecând ideea prin procesul prin care trece un business la început de drum am obținut în sfârșit claritate.

Așa ne-am propus să transformăm KindMarket în ceva și mai mare și mai de ajutor. Ne-am îndreptat atenția către nevăzători și i-am contactat pe cei de la Asociația Tandem, le-am povestit ideea noastră și le-am sugerat să devenim parteneri, pentru că noi ne dorim ca platforma Kind Market să fie accesibilă și nevăzătorilor, iar ei să fie integrați în societate, să aibă acces la comunitate, la posibile proiecte pe barter sau job-uri.

Ce vrem să facem mai departe?

Colaborarea cu Tandem Arena a fost stabilită și tot împreună cu ei am listat Kind Market pe Galantom, dorind să strângem până în ianuarie suma de 5.000 de euro care ne va ajuta să dezvoltăm platforma independentă a proiectului.

Cum va arăta până la urmă platforma?

Deși am început cu ideea unei platforme de barter, am observat un lucru important la utilizatorii ei – dacă colaborările mergeau bine, toți se îndreptau către colaborări pe bani.

Este cazul lui Costin de la Măcelăria Ghiță cu Bogdan, Costin a primit câteva articole pe barter, a fost mulțumit, iar acum Bogdan se ocupă de social media pe fee lunar pentru ei.

Este cazul Mădălinei cu Anca, Mădălina a primit o ședință foto pe barter, apoi a mai contactat-o pe Anca pentru proiecte plătite.

Este cazul Irinei cu Roxana, Irina a primit performance marketing pe barter, acum lucrează cu Roxana pe fee lunar.

Luând toate situațiile întâlnite în KindMarket și analizându-le, am ajuns la concluzia că, de fapt, barterul este Testul de Încredere pe care trebuie să-l treacă freelancerii/ antreprenorii. Sunt freelancer de trei ani și știu câtă lipsă de încredere există în ambele nișe. De ce? Pentru că într-adevăr nu toți freelancerii sunt profesioniști, la fel cum nici toți antreprenorii nu știu ce vor. Și mai este un lucru pe care l-am testat în colaborările mele și a funcționat, dacă există chimie între antreprenor / freelancer atunci proiectul va ieși perfect.

Mecanismul platformei va fi următorul:

Intri pe Kind Market ca freelancer să-ți găsești proiecte dar poți trece la cele plătite doar după ce livrezi un proiect pe barter.

Intri pe Kind Market ca antreprenor să primești ajutor specializat, dar primul pas este să alegi un freelancer cu care să lucrezi pe barter, apoi poți muta relația pe bani. 

KindMarket.ro va fi o platformă bazată pe empatie, încredere și va construi colaborări care durează

În ce punct suntem acum?

  • Am început o campanie de crowdfunding prin care strângem 5.000 de euro cu care un programator va dezvolta platforma. Așa că, pentru a strânge suma de bani, m-am gândit să îți ofer o oră de consultanță în comunicare în schimbul unei donații minime de 150 lei pentru KindMarket.
  • Suntem finaliști în competiția de idei de business orientate către viitor ”Future Makers”. Dacă vreți să aflați care sunt celelalte idei finaliste, intrați AICI. Future Makers este organizat de Social Innovation Solutions și Global Shapers Bucharest Hub și sprijinit de Fundația Coca Cola”

Cu ce pot să te ajut?

  • Input pe strategia de comunicare
  • Sugestii de strategie în conținutul pe social media
  • Sugestii de campanii de lansare dacă ai un brand nou
  • Consultanță pe strategia deja realizată
  • Input pe strategia de brand
  • Input pe strategie de brand personal
  • Consultanță pentru organizarea evenimentelor online
  • Feedback pe texte, prezentări, idei
  • Brainstorming

Îți ofer timp de o oră creierul meu și, crede-mă, am adunat multă informație și experiență acolo. Cam 10 ani. Dacă tu crezi că te pot ajuta, te rog, completează formularul de mai jos și eu revin pe mail cu data pentru programare.

Înscrie-te aici

Donează minimum 150 lei aici

Previous Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.