În ultimul timp la ședințele de consultanță sau la cursuri primesc foarte des întrebarea: cum să-mi fac o strategie de comunicare fără expunere? Este clar că oamenii cumpără mai des de la oameni, pentru că transferul de încredere se face mult mai ușor. Când vine vorba de bani, oamenii îi dau mai ușor atunci când au încredere, când simt că primesc valoare, că sunt pe mâini bune. Există mai multe moduri prin care poți să-ți umanizezi brand-ul și nu duc toate la video-uri cu tine pe Tik Tok. Sunt fericiții antreprenorii care nu au trac de cameră, pot să creeze video-uri infinite pe care să le pună pe Reels, Story, Tik Tok sau Youtube Shorts, dar ce faci când nu ai timp pentru video-uri, dar nici nu vrei.
Poți să le câștigi încrederea oamenilor prin mai multe variante:
- Poveștile
Poveștile personale tot timpul vor capta atenția oamenilor, indiferent dacă pui o fotografie cu tine sau nu. Textele prin care arăți oamenilor motivul pentru care ai început business-ul, cum ai ajuns aici, ce-ți place aici, și de ce continui, le va arăta oamenilor din audiență o parte mai puțin cunoscută, una vulnerabilă care-i va inspira și trezi în ei dorința de a te susține.
- Vorbește despre misiune ta personală
Vorbește despre misiunea business-ului tău. Când am început proiectul NO.MAD Talks, le spuneam tuturor că singurul motiv pentru care am început să adun freelancerii în același loc a fost sentimentul de singurătate, nu mai știam pe nimeni care să lucreze pe cont propriu, mă simțeam singură și avem nevoie de sprijin. Mulți oameni din comunitate care încă mai sunt prezenți și astăzi, și-au dat seama că au aceeași nevoie ca a mea și că rezonează mult cu misiunea.
- Susține o cauză
Oamenii devin uniți când susțin o cauză împreună, de asta ne place să facem parte din comunități sau grupuri cu același interes ca ale noastre. Ne simțim apropiați de cei care au valori comune, privesc viața în același mod ca noi. Gândește-te ce cauză este importantă pentru tine și brand-ul tău și acționează, scrie despre asta, adună oameni, creează conținut în jurul subiectului sau participă la evenimente. Poate fi sustenabilitatea, alimentația sănătoasă, educația financiară etc.
- Construiește un proiect de conținut care să fie în felul tău, dar să aducă valoare
Dacă nu-ți place să te expui, gândește-te ce îți place să faci și creează un pilon de comunicare cu care să rezonezi, să nu simți că pierzi multă energie, ci mai degrabă că faci asta cu plăcere. Dacă-ți place să scrii, scrie un newsletter, scrie pe blog, scrie pe Facebook, dar încearcă să-ți creezi o rutină din asta, un program. Valoare înseamnă să fie mai mult despre ceilalți, decât despre tine. Sau dacă vorbești despre tine, subliniază lucrurile importante pentru ei sau cum se aplică în viața urmăritorilor tăi.
Cu cât apar mai multe canale de social media, cu atât începe să ne fie frică mai tare, ni se pare că nu mai facem față, că nu știm ce canal să mai folosim, nu mai avem idei de conținut și totul devine un chin mult prea mare. Lucrurile nu ar trebui să fie așa. În primul rând respiră, în al doilea rând nu mai încerca să faci ca toată lumea, să fii prezent/ă pe toate canalele, alege două care ți se potrivesc, stabilește-ți un obiectiv, o direcție strategică, câteva mesaje clare și fii consecvent/ă. Dacă nu ai rezultatul pe care ți-l dorești întreabă publicul ce ar vrea să citească pe pagina ta, ce i-ar ajuta, cere feedback constant de la ei, pentru că ei vor cumpăra de la tine.
Acum cinci ani companiile mă angajau să le umanizez comunicarea, fiindcă multe dintre mesajele de comunicare aveau cuvinte complicate, greu de înțeles, încâlcite. Există tendința să credem că, cu cât folosim cuvinte mai complicate cu atât atragem mai tare atenția, dar este fals. Oamenii citesc pe social media cu atenția unui copil de șapte ani, deci comunicare trebuie să fie extrem de simplă, vie, vizuală, atractivă. Scrie, ca și cum ai vorbi cu un prieten, este primul lucru pe care trebuie să-l ai în minte atunci când vrei să umanizezi comunicarea, iar asta o să te scape mult de stres. Și fii tu, autentic/ă, asta prinde cel mai bine în social media.
Dacă ai nevoie de ajutor în conturarea strategiei tale de comunicare, te aștept pe 27 și 28 aprilie la Workshop-ul Intensiv pe care-l susțin. Creăm o strategie de la zero pentru brand-ul tău, workshop 100% interactiv, în care gândim, scriem și planificăm împreună, cu feedback direct de la mine.
Leave A Reply