Am fost întrebată foarte des cu ce mă ocup ca freelancer. Am răspuns “cu ce îmi place”, interlocutorul a rămas surprins, nu a înțeles. Așa că am scris acest articol ca un rezumat pentru mine și ca un răspuns pentru cei care vor să afle cum mi-am câștigat existența în primele mele luni pe cont propriu.
Evenimente și activări
- În vară am adus o barcă în biroul clientului
Clientul își dorea un element wow cu care să surprindă angajații și să promoveze petrecerea din vară. Așa că am venit cu ideea de a aduce o barcă reală și de a crea un set-up relaxat, de mare. Rezultatul a fost grozav, angajații au postat poze pe Facebook si Instagram săptămâni întregi.
- Am umplut biroul clientului cu baloane QR
Clientul a vrut să promoveze un eveniment intern, așa că în loc de pliante am folosit 1000 de baloane personalizate cu QR-code și prăjituri decorate cu detalii. Rezultatul: mai mulți oameni înscriși decât au fost preconizați.
- Workshop de fotografie cu telefonul
Cine nu își dorește să facă poze mai bune cu telefonul mobil? Ținând cont de acestă dorință, am organizat un workshop de fotografie cu telefonul în care participanții au învățat ce setări să facă, unde să poziționeze obiectul principal și cum să editeze o fotografie cu aplicațiile online.
4. Workshop de râs
Anul trecut am organizat un workshop de Laughter Yoga, la o sesiune de acest gen participanții se joacă începând să râdă fals, ajungând treptat la un râs real, pentru că este contagios și pentru că toate exercițiile sunt amuzante.
- Activări la evenimente
În 2017 m-am specializat în activări care ajută clientul să interacționeze cu participanții. Am adus un caricaturist, am luat interviuri și am invitat oamenii să vadă cum arată peste 50 ani. Clientul își dorea să promoveze anumite proceduri care te ajută să îmbătrânești frumos, așa că mi-a venit ideea de a folosi o aplicație care îți arată varianta ta peste 50 ani. Cum funcționa? Oamenii veneau la stand, iar noi le făceam o fotografie prin care le arătam diferențele dintre varianta lor de acum acum și cea de peste 50 ani. Le povesteam care sunt zonele cu probleme și ce pot face să-și îmbunătățească tenul. O idee faină, de impact și cu bani puțini.
Social Media
La partea de Social Media, strategiile mele s-au axat pe content care să creez engagement, așa că am ales un stil amuzant/interactiv/interesant.
Câteva dintre posturile mele favorite:
Campanii punctuale
- Campanie de conștientizare a zâmbetului
În vară am creat o campanie prin care am vrut să arătăm oamenilor ce important este zâmbetul. Așa că l-am invitat pe Cristian Manta să facă fotografii oamenilor de pe stradă, cu zâmbet și fără zâmbet, pentru a vedea diferența.
- Campanii cu bloggerii
Anul trecut am implementat și două PR Blitz-uri prin care am trimis bloggerilor mici surprize, ambalând mesajul într-un mod creativ.
3. Texte pentru site-uri, prezentări și articole
Tot anul trecut am scris pentru clienții mei peste 60 de articole, am făcut în jur de zece prezentări și două site-uri de la zero.
Când ești freelancer în comunicare, lucrezi cu plăcere și dedicare la fiecare proiect pe care l-ai acceptat. Însă, tot anul trecut mi-am dat seama că îmi plac mai mult proiectele în care scriu, fie articole, fie comunicate de presă, prezentări sau posturi de Facebook și Instagram. Nu contează ce scriu, atâta timp cât pot crea. Așa că anul acesta mi-am propus să citesc mai mult și să scriu mai mult, chiar și de mână.
Diana
Ma uit cu admiratie la proiectele tale, mi se pare ca ai nevoie de mult curaj si ambitie sa fii freelancer in domeniul asta si tu ai din plin.
Iunieta Sandu
Mulțumesc mult, Diana! Cea mai mare temere a mea a fost că nu voi găsi proiecte, dar când faci ceea ce îți place, proiectele și oamenii chiar vin spre tine.
Anita Panait
You go, girl! Very inspiring!
Iunieta Sandu
Mulțumeeeesc! Să avem un an bun!