Mi se pare interesant cum, în fiecare an, viața ne dă ocazia să o luăm de la început. De când sunt freelancer, primele două luni din an mi s-au părut cele mai grele, pentru că proiecte nu prea sunt și atunci ai nevoie să te motivezi și să-ți ocupi timpul cu ceva util. Dacă, în trecut, când lucram în agenție, în ianuarie și februarie făceam planificări și așteptam să treacă ziua, acum mi-am propus ca cele două luni să fie dedicate cursurilor și lucrurilor pe care vreau să le învăț de ceva timp: SEO; Photoshop; Google AdWords; Time Management; Scris (vreau să-mi fac un program în care să scriu în fiecare dimineață)
Am început să lucrez la Time Management, mai am puțin și termin de citit cartea Musai List, din care am învățat foarte multe lucruri utile legate de construirea programului și managementul timpului. În plus, pe 24 ianuarie, l-am invitat pe Andrei Roșca la NO.MAD Talks, cu gândul că o să mai fur câteva tehnici de productivitate de la el. Pentru partea de SEO, am căutat un curs la care să particip. Știam puțin SEO, dar deloc partea tehnică. Așa am ajuns la cursurile organizate de Dan Neamțu la sediul Digital Skills. Dan este freelancer ca și mine, așa că am avut încredere 100% că este un bun specialist.
Cursul a durat patru ore și am intrat în toate detaliile tehnice și mai puțin tehnice. O să vă las mai jos câteva lucruri importante pe care trebuie să le faceți ca să aveți un site optimizat SEO.
În primul rând trebuie să știți că SEO se împarte în Off Page și On page. Off Page se referă la link-urile trimise de către alte publicații pe site-ul vostru. Se poate face asta prin campanii cu bloggerii, advertoriale, comunicate de presă etc. On Page se referă la câteva detalii tehnice pe care trebuie să le aveți în vedere și pe care o să le detaliez mai jos. Înainte să vă apucați de SEO, trebuie să căutați o nișă pe care să vă optimizați site-ul. Eu recunosc că blogul meu nu este optimizat SEO pentru că nu are o nișă neapărat. Dar dacă aveți un business de nișă, vă puteți optimiza blogul pe trei-patru cuvinte care vă reprezintă.
Lucruri bune de știu pentru optimizarea SEO:
- Să folosești link-uri către alte articole sau alte pagini din site
- Scrie cât mai des, cu cât ai mai mult conținut cu atât va fi un site mai bine optimizat
- Fiecare articol să aibă Meta Tags. Dacă vrem să vedem cum arată descriere site-ului nostru pe Google, intrăm pe seomofo.com. Dacă avem un blog pe WordPress, punem să instalăm SEO Yoast pentru a creat aceste descrieri.
- Dacă vrem o indexare mai rapidă în Google, articolele se pot trimite pe summit.url
- Pentru Google contează și cât de repede se încarcă site-ul, așa că dacă ai poze mari sau video-uri, verifică pe Google Page Insights. Dacă viteza este mai mică de 50% atunci nu este prea bine. Trebuie să găsești problema pentru care site-ul, în principal cel mobile, se încarcă greu.
- Nu uita să denumești fiecare imagine pe care o încarci în site cu titlul articolului. Google Images este foarte folosit, așa că ar fi bine ca imaginile să fie indexate acolo.
- Cu cât scrii mai multe articole cu conținut original cu atât Google o să te placă mai mult și o să apari mai sus în căutări. Bonus îți spun și un artificiu pentru articole, dacă pui o parte din titlu în paranteză vei avea cu 30% mai multe deschideri.
- Când scrii articolul și vrei să fie optimizat SEO, nu uita să repeți cuvintele cheie în primele 100 de cuvinte.
- Google penalizează dacă ai două pagini la fel, așa că fiecare pagină a site-ului trebuie să fie unică.
- Dacă vrei un site cum trafic mare, atunci trebuie să folosești cuvintele pe care oamenii le caută pe Google. Vezi ce se caută în domeniul tău (intră pe Google keyword planner)
Dacă vrei să aprofundezi mai bine domeniul scrie-i lui Dan și învață ceva nou la început de an.
*Poza am făcut-o în showroom-ul ARN Store, un spațiu cool din București cu mobilă creativă.
Leave A Reply