Content Marketing

Cum să scrii corect pe Facebook dacă nu ești specialist în comunicare!

Am început să scriu acest articol pentru că am făcut un exercițiu și am ieșit puțin din bula mea. Ce am găsit prin news feed-ul oamenilor care nu au legătură cu domeniul vast al comunicării? Greșeli de scriere, texte ilizibile și imagini încărcate. Posturile pe care le-am văzut aparțineau și afacerilor locale, care nu au bugete să angajeze un copywriter sau un social media specialist.

Nu condamn pe nimeni, vreau doar să explic lucrurile de bază pe care poate nu le-au știut niciodată sau le-au uitat. Nu mai menționez cât de important este să scriem cu cratimă, cu toate cuvintele și semnele de punctuație.

Însă, o să detaliez câteva dintre greșelile pe care le-am observat cel mai des:

1. Spațiu între semnele de punctuație

Există această problemă majoră în care spațiul se pune fie înainte de punct, fie nu se mai pune deloc. Avem următoarele exemple greșite:

• La noi găsești cele mai mici prețuri,fie iarnă,fie vară.

• La noi găsești cele mai mici prețuri , fie iarnă, fie vară.

Exemplu corect:

• La noi găsești cele mai mici prețuri, fie iarnă, fie vară!

Exemplu gresit:

Exemplu corect:

Va așteptăm cu drag la cină, la Aha este cald și bine. Mâncare bună și muzică faină, o experiență ce merită încercată!

2. Punctele de suspensie în exces

Punctele de suspensie nu marchează sfârşitul unei propoziţii sau al unei fraze, ci indică o întrerupere a şirului vorbirii. În literatură se folosesc în multe cazuri, când interlocutorul întârzie cu răspunsul, când se marchează pauzele lungi, vorbirea incoerentă, când dorim să creăm suspansul. Însă, pe Facebook, utilizatorii le folosesc în exces și fără un scop anume. Am văzut posturi cu puncte de suspensie înainte și la finalul celor trei cuvinte.

3. Hashtag-uri

Simt nevoia să explic din nou scopul unui Hashtag în social media. Pentru brand-urile care realizează campanii online, are rol de monitorizare. Nu spun că este greșit să adăugăm un # la finalul unui text, dar este greșit când fiecare cuvânt dintr-o propoziție devine un hashtag.

Poate că arată drăguț, dar nu este, textul devine încărcat și foarte greu de citit. Data viitoare când ai o imagine și te gândești ce text să pui, nu începe cu un hashtag. Dacă ai o afacere, sfatul meu este să gândești unul sau două hashtag-uri pe care să le folosești mai des. Un hashtag trebuie să fie ușor de reținut și să spună ceva despre afacerea ta. La partea cu hashtag-uri am mai observat o problemă. Mulți dau share conținutului pe care-l postează pe Instagram și uită să șteargă cele 30 de hashtag-uri puse inițial. Dar, ca să știți, Instagram vă permite să modificați sau să ștergeți descrierea înainte să-i dați share pe alte canale, fără să o modifice pe Instagram.

4. Diacriticele

Știți ce este mai rău în a scrie fără diacritice? A scrie jumătate de propoziție cu diacritice și jumătate fără. Se întâmplă ca atunci când scrii de pe telefon, cu funcția de autocorrect pornită, să se întâmple asta. Dar aici intervenim noi și verificăm textul încă o dată.

5. Emoticoane

Emoji în exces nu postează doar adolescenții, ci și multe brand-uri. Vreau să subliniez că aceste elemente grafice nu înlocuiesc cuvintele oricât de mult ne-am dori. Nu poți să pui cinci emoticoane și să te aștepți să primești reacții din parte urmăritorilor. Pentru că mesajul va fi fără substanță.

Acest articol abordează niște subiecte de bun simț, nimic complicat sau greu de respectat. Dar, am ținut să-l scriu pentru că observ constant aceste greșeli în special la micile afaceri, restaurante, hoteluri sau magazine de haine. Dacă respecți aceste cinci exemple ușoare, vei putea să mergi mai departe și să te gândești la tipul mesajelor, la audiență și la o strategie.

 

Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply