Iuniversale

Cum a fost la prima ediție NO.MAD Talks!

“Am plecat de la un eveniment unde am simțit că am pierdut timpul și acum am ajuns aici, unde l-am câștigat înapoi. Toată lumea are un vibe așa bun”

Am zâmbit, primul feedback pe care l-am primit la finalul evenimentului NO.MAD Talks a fost de bine. Oameni pe care nu i-am întâlnit niciodată au venit la eveniment, au stat până la final și ne-au scris sau au venit direct la noi să ne mulțumească pentru inițiativă. Recunosc că nu am avut așteptări de la eveniment, a fost o ediție în care am vrut să testăm conceptul și interesul oamenilor. A fost mai bine decât ne-am putut imagina. Ne-au scris mulți oameni să ne felicite, am primit propuneri de subiecte pentru edițiile viitoare și încurajări să nu renunțăm vreodată la proiect, pentru că există nevoia reală de o comunitate de freelanceri.

Chiar dacă în timpul evenimentului am încercat să fac un live pe Facebook, am fost atentă și la discuția moderată super bine de colegul meu Claudiu. Spun am încercat pentru că, la un moment dat, a filmat și Sabina (fotografa evenimentului) și Adi (barmanul de la Dialog Social Bar) pentru că mie fie îmi amorțea mâna, fie rămâneam fără baterie. Dacă vreți să vă amuzați, îl găsiți aici.

„Dacă nu vine nimeni la tine din viitor să te avertizeze, cât de greșită poate fi decizia ta?”

Cu acest citat se motivează Simona de fiecare dată când are dubii în privința unei decizii. Mi-a rămas în minte fraza asta pentru că și eu sunt o persoană analitică și destul de indecisă în privința deciziilor.

Alina, aventurescu.ro, recomandă freelancerilor la început de drum două lucruri “Fără promovare nu exiști și asociază-te cu nume mari” . Ei au reușit să facă asta și, în primele șase luni de viață ale blogului, au primit prima ofertă de colaborare de la un brand mare. “Le-au plăcut logo-ul și numele blogului – Aventurescu”, semn că branding-ul contează în atragerea clienților. Ei fac parte din categoria freelancerilor norocoși care nu se află în căutare de clienți, ci clienții îi caută pe ei.

Lipa-lipa.ro ne-au spus că ei obișnuiesc să caute clienți, însă foarte contextual. Dacă urmează să plece într-o anumită țară și știu precis că există brand-uri care au legătură cu zona respectivă, îi contactează. Așa au semnat multe contracte. Mie mi se pare o idee foarte bună, atât pentru brand, cât și pentru ei.

Când vine vorba de promovare, ambele cupluri se bazează, în mare parte, pe Facebook. Cei de la lipa-lipa se ocupă de conținut și pentru alți clienți, așa că, de multe ori, canalele blogului rămân în plan secund. Cu toate astea, ei au un canal de Instagram pe care îl folosesc frecvent și un canal de Youtube pe care creează conținut de fiecare dată când au timp. Ce mi-a plăcut la ei este faptul că nu încearcă să exploateze la maximum canalele de social media, să fie agresivi sau să aducă oameni noi prin ad-uri. “Eu vreau ca oamenii să ne descopere organic, să le placă de noi și să rămână acolo”, a spus Simona.

La întrebarea cum vă alegeți locurile în care să plecați? Cei de la Aventurescu au răspuns cu două criterii la care nu m-am așteptat “Cafea bună și WI-FI. Pentru că nu putem lucra bine fără cafea”. O altă întrebare la care am așteptat cu nerăbdare răspunsul este “Câte ore lucrați pe zi?”. Simona a răspuns cu “Între 2 și 20 de ore. Avem zile când lucrăm fără pauză și zile când lucrăm maximum două ore”. Alina și Florin ne-au spus că ei lucrează maximum cinci ore pe zi, în prima parte a zilei. Se trezesc, savurează cafeaua, lucrează și apoi, restul zilei, vizitează.

Încă o întrebare interesantă din public a fost „Cum funcționează digital nomading-ul în cuplu?” Simona și Alex, echipa rachetă, cum le mai place să se alinte, au spus că învață mult unul de la celălalt, se completează și se ajută. Alex o ajută pe Simona să fie mult mai temperată. Alina și Florin au spus că mai există și momente dificile, dar le rezolvă prin comunicare. “Mergem în parc și discutăm, avem ședințe de feedback”. La întrebarea “Cum te diferențiezi într-o lume bombardată de informații?”, ambele cupluri au răspuns că se bazează pe spontaneitate și nu încearcă să urmărească niciun tipar.Noi nu urmărim foarte mulți oameni. Pentru că atunci când urmărești de aproape oamenii, cuvintele lor devin ale tale, împrumuți foarte multe de le ei. Iar noi nu ne dorim asta”, a spus Simona.

În timpul evenimentului mi-am mai notat câteva dintre sfaturile pe care cele două cupluri l-au oferit audienței:

  1. Pune bani deoparte înainte să îți dai demisia;
  2. Ține ochii deschiși și profită de oportunități;
  3. Nu renunța în primele 12 luni;
  4. Respectă-te pe tine. Formează-ți un stil de viață sănătos, bea apă, fă mișcare;
  5. Ai multă răbdare;
  6. Nu te mai compara cu ceilalți;
  7. Uneori simți că nimănui nu îi pasă de munca ta, dar nu este adevărat, sunt doar perioade grele, o să treacă.

Mulțumesc încă o dată tuturor celor care ne-au ajutat să organizăm prima ediție NO.MAD Talks. Mulți ochi curioși au fost în sală, multe zâmbete și multe îmbrățișări. Fix cum ne-am dorit.

Am început deja să pregătim următoarea ediție, care va avea loc la începutul lunii iulie. Dacă doriți să primiți mai multe informații pe mail, vă puteți abona aici.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply Vlad 10 iunie 2018 at 10:11

    Felicitări și mulțumesc pentru tips!

    • Reply Iunieta Sandu 11 iunie 2018 at 11:56

      Mulțumesc, Vlad! Hugs

    Leave a Reply

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.