Freelance

Am plecat de la Digital Marketing Forum cu cinci răspunsuri importante despre clienți, roboți și conținut!

La începutul fiecărui an au loc câteva evenimente importante de la care nu lipsesc. În primul rând pentru networking și în al doilea rând pentru inspirație. Mi s-a întâmplat de mai multe ori ca în timpul prezentărilor să îmi vină idei bune pe care să le aplic ulterior. Pentru specialiștii care lucrează mai mult timp singuri, un astfel de eveniment poate fi un bun prilej pentru schimbul de idei. Pe parcursul prezentărilor mi-am notat cinci întrebări la care am primit următoarele răspunsuri.

1. Ce se întâmplă cu job-urile noastre, vor fi sau nu preluate de roboți?

Roboții pot să preia job-urile cu muncă repetitivă, nu job-urile creative, artistice sau în care se pun emoții. Și dacă roboții preiau acest tip de job-uri ar fi mai bine, ne rămâne nouă partea mai creativă.

2. Cum să-ți transformi clienții în prieteni?

Jenna Tiffany, UK, a avut o prezentare interesantă despre personalizarea mesajelor care ajung la clienți. Dacă, până acum, era suficient să începi newsletter-ul cu numele lor, acum nu mai este. 77% dintre consumatori spun că plătesc mai mult pentru o experiență personalizată. Se așteaptă ca atunci când interacționează a două oară cu brand-ul, să nu mai repete informațiile și să fie cunoscute o parte dintre preferințe. Jenna ne-a oferit un exemplu interesant despre o agenție de turism din UK, aceasta le permitea clienților să-și caute un hotel direct în corpul e-mail-ului, fără să mai intre pe website. Personalizarea este atât de importantă încât un brand de fashion a realizat 1.2 milioane de versiuni ale Home Page-ului. Practic câte o versiune pentru fiecare client. Cele cinci stadii ale relației cu clienții, identificate de Jenna sunt:

Identificarea problemei – Căutarea de informații – Evaluarea – Cumpărarea – Post Cumpărare.

Aceste stadii sunt, de fapt,  etapele prin care trece clientul până decide să achiziționeze produsul, iar brand-ul trebuie să fie alături de el pe tot parcursul, mai ales după ce a cumpărat.

3. Ce își doresc consumatorii în 2018?

Traian Năstase, iSense Solutions a prezentat rezultatele unui studiu calitativ pe care l-a realizat în luna februarie, 1000 persoane, între 25 – 35 ani. Cele mai importante idei sunt:

  • Tradiția contează: pentru clienți este important ca un brand să țină cont de tradiție, dar în același timp să fie modern.
  • Vor să se streseze mai puțin.
  • Sunt dispuși să plătească mai mult dacă produsele le aduc beneficii reale.
  • Își doresc ca brand-urile să comunice mai fun, 79% ar cumpăra de la un brand care îi binedispune.
  • Pentru ei contează ambasadorii de brand, cumpără aceleași produse pe care le poartă vedetele pentru că se simt mai importanți.
  • 81% și-au propus ca în 2018 să experimenteze lucruri noi.

4. Cum să creezi conținut de calitate care să vândă?

Tim Fidgeon a prezentat șapte pași de care să ținem cont când creăm o strategie de conținut. Pașii prezentați nu sunt noi, însă îi trec aici să ne aducem aminte.

  1. Build a business case
  2. Research & set your priorities (with senior stakeholders)
  3. Create detailed content-focused personae
  4. Develop short & inspiring strategy statements
  5. Audit your content & governance
  6. Develop new & improved content/governance
  7. Listen for feedback & iterate!

Mi s-a părut interesantă mențiunea că 96% dintre clienții din zona B2B își doresc conținut de la liderii din industrie, un sfat bun pentru cei care doresc să-și creeze un brand personal sau pentru brand-urile care vor să atragă mai mulți vizitatori pe site. Tim a mai sugerat ca fiecare brand să-și creeze propria strategie de conținut, să experimenteze mai multe tipuri până își dau seama ce funcționează. Printre tacticile care funcționează cel mai bine sunt:

  1. Case studies/testimonials
  2. Reviews
  3. Analysis/comment
  4. Customer service/How-to guides
  5. Interview/Profile
  6. Quiz/puzzle
  7. Event-related • Lists (rankings/Top 10s) • Infographic • Aggregated content • Guest or user-generated • Original research

5. Care sunt cele mai utile tool-uri în marketing online?

Aici s-au prezentat multe, o parte le folosesc, o parte le-am trecut pe listă. Cum ar fi Hemingway app care te ajută să scrii mai bine în engleză. Cristian Florea a scris un articol foarte detaliat despre aceste tool-uri, așa că te invit să citești articolul lui aici.

Concluzia cu care am plecat face referire strict la viitor. Oamenii de marketing trebuie să fie atenți la noile schimbări care se simt deja în viața noastră, chat bots, căutări vocale și asistenți personali. Însă, să nu uităm că decizia de cumpărare se ia în multe cazuri emoțional, nu rațional. Așa că empatia este încă un skill care nu trebuie neglijat.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.